maandag 28 februari 2011

Nep of kunst.

Mijn 3 kinderen zitten vanmorgen allemaal op school en ik doe even niets anders als koffie drinken, huizen kijken en blogs lezen. En op 1 van die blogs was een mevrouw die een hele mooie combinatie had gemaakt van nepbloemen. Maar noemen we dat nog wel zo? Nepbloemen. Dat klinkt ook echt zo... nep. Eigenlijk zouden we ze tegenwoordig consequent kunstbloemen moeten noemen. Want ze zijn zo ontzettend mooi gemaakt, dat ze bijna niet meer van echt zijn te onderscheiden. De prijzen zijn dan ook schrikbarend hoog geworden. Voor een mooie pioenroos betaal je zo 5 euro. Let wel: voor 1 tak. Voor 1 kunstpioenroos tak. Maar aan het einde van de rit, lees 3 maanden winter, heb je dat geld er wel weer uit. Je zou anders iedere keer echte bloemen hebben gekocht en die zijn ook al zo aan de prijs. Komt onder andere door de extreem hoge energierekeningen die de agrariers moeten ophoesten. Vandaag was ik in de supermarkt en daar kwamen karren aangereden van de veiling af. Met hele mooie boeketten. kan niet anders zeggen. Klein boeketje. Leuk dacht ik, geef ik mezelf cadeau. Of mijn moeder, want het waren mijn moeders kleuren. Roze en paars. maar ruim 10 euro! Voor een paar blaadjes groen en een roze bloem en 2 paarse. Ja, dag, dan loop ik straks wel even mijn tuin in met een snoeischaar. Groen genoeg in mijn tuin. En dan een paar bossen tulpen langs de kant van de weg. 20 tulpen voor 2.50. Maak ik zelf wel een mooi boeket. Ik hou van bloemen, maar het kan te gek ook.
Bosje voor mijn moeder. Beetje rommelig, ik ben geen bloemiste, maar het komt uit een goed hart hoor mam.

2 opmerkingen:

  1. En dan moet je hier in Frankrijk komen! Een bosje bloemen kost al gauw €25,-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei. Maar ook genoeg in de tuin toch? De lente en de zomer zijn wat dat betreft ook wel mijn favorite seizoenen. lekker bloemen uit eigen tuin op tafel. En dan ruiken ze ook nog zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen