zaterdag 2 april 2011

Kleding party…….

Een aantal weken gelden werd ik door 1 van mijn tantes uitgenodigd om een party bij te wonen. Een kledingparty. Door drukte was ik de hele uitnodiging vergeten tot ze me er afgelopen week nog maar een keer attent op maakte. Een party, vast nog voor haar verjaardag. Oké, ik moet die avond eerst naar school en dan ben ik van de partij. Een nichtje en een andere tante zouden ook komen, tezamen met een heleboel buren, vriendinnen en andere dames die bij mijn tante thuishoren. Een week voor het feestgedruis zou losbarsten begreep ik pas dat het om een kledingparty ging. Ik hou niet van kleding kopen, niet van party’s, niet van mensenmassa’s, en ik kleed me al helemaal nooit uit in het bijzijn van andere mensen. Je zult me dan ook nooit in een korte broek zien, laat staan in een badpak of bikini. Soms zie je mijn onderarmen. Is al een heleboel bloot voor deze preutse dame. Maar wie A zegt, moet op de blaren zitten. (En u hoeft niet te reageren hoor, want ik weet dat ik nu 2 spreekwoorden door elkaar hussel) Dus ik moest naar een kledingparty. Nichtje kon toch niet komen en op de dag zelf had 1 van mijn tantes een ontsteking in haar arm, en dus heel veel pijn en zo kon het dat ik helemaal alleen moest. Nou niet alleen natuurlijk, maar al die andere dames had ik zelfs nog nooit gezien. Dan kom je aanrijden, parkeer je de auto op het oprij pad, is de voortuin veranderd, dus breekt het zweet je uit. Shit, ik sta bij de buren geparkeerd. Lekker begin. Maar gelukkig, kwam mijn tante helemaal blij de deur voor me opendoen. Pfft. Gelukkig goede huis gevonden. Maar of ik nou zo ontzettend blij was?
Bij binnenkomst wurm je jezelf een weg door kledingrekken en dames. Dames die al aan het sorteren zijn wat ze straks aan willen passen, Sfeer zat er al goed in. Vrolijke boel daar in die tot klerezaak omgebouwde woonkamer. Een tafel met sieraden completeerde de boel. We begonnen met een rondje uitleg van de verkoopsters. En ik zeeg weg in de bank verstopt achter mijn tante met een beker thee in mijn handen. Zo van slag was ik. Ik drink namelijk nooit thee. Mijn binnenwerk is geteerd door de grote hoeveelheden koffie die ik dagelijks tot me neem. Thee, de rug van mijn tante, maatje 34 en zachte kussens deden me vast onzichtbaar maken. Nou mooi niet, want er moest gepast worden. Ik dook meteen een achterkamer in, stond ik redelijk rustig. Mooie bovenkleding hing daar op dat rek en ik werd zowaar enthousiast. Wat een leuke colbertjes en de shirts zijn lekker lang. Om me heen stonden inmiddels allemaal uitgeklede dames kleding aan- en uit te trekken en niemand keek naar iemand. Dan durf ik dat ook wel. Ik sloot me op in de badkamer. Aan het einde van de avond had ik een hele stapel nieuwe kleding, had ik me zelfs in de gang omgekleed, waar iedereen me kon zien, had ik kleding die ik normaal nooit uit het rek zou pakken, laat staan aan zou doen, laat staan zou kopen, had ik een top avond gehad te midden van allemaal vriendelijke vriendinnen van mijn tante die enthousiast allerhande combinaties voor me aandroegen en at ik aan het einde van de avond zelfs een stokbroodje met tonijnsalade. Doe eens gek, doe ik normaal namelijk ook al nooit. Goed geluimd reed ik terug naar huis. Ik heb werkelijk een top avond gehad en volgende keer ben ik graag weer van de party, want ik mis nog 1 stempel op mijn spaarkaart. Krijg ik 15 euro korting. Betty: bedankt!
Incognito in Zweden. Met blote armen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten