maandag 6 juni 2011

Ezelsbruggetjes.

Echtgenoot leest in de krant: tweeling van 92 sterft op dezelfde dag. Om er achteraan te vragen: "Wat zou Jan-Peter Balkenende tegenwoordig doen?" Dan begin ik te malen: Is JP de helft van een tweeling? Is hij ook dood? Wat natuurlijk gezien de vraag niet kan, want dan zou het antwoord zijn: liggen. Is hij ook 92? In dat geval ziet hij er nog goed uit. Schiet mij maar lek. Communiceren is echt niet het sterkste punt van echtgenoot.Heeft vast al 7 stappen overgeslagen van tweeling naar onze JP, maar ik hobbel nog bij de tweeling die in volledige harmonie is gestorven. De hele dag ben ik aan het puzzelen wat mijn man toch bedoelt, verzin verschillende bruggetjes tussen de twee onderwerpen, maar ik kom er niet! 's Avonds sla ik de krant open en lees het stukje over de tweeling. Ernaast een stemmig zwarte foto. Een BN-er achter het stuur van een elektrische auto gespot. U raadt het al: onze JP!! Zo blijkt maar weer dat je het jezelf soms knap lastig kunt maken. En is de vraag in dit geval wie van ons nou zo slecht communiceert.

2 opmerkingen:

  1. Deze communicatie past bij mannen, of discrimineer ik nu:)))
    Uk hoor dat hier in huis ook weleens, dan denk ik ook, wat bedoel je nu??????
    Enne mijn jubileum duurt nog even ...je leest het vanzelf,ha,ha of ik zet het er niet op!!

    Groetjes en fijne week,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-))))))))
    Toch ook wel herkenbaar, ja mannen communiceren anders. Er zijn wel meer eigenschappen behoorlijk anders.
    Groetjes,
    Gon

    BeantwoordenVerwijderen