maandag 12 december 2011

De prinses op de erwt.


Mijn hoofd zit vol met een heleboel en ik kan me niet concentreren op het verhalen schrijven. Daarom vandaag weer 1 uit de oude doos. Dochter zat nog in de kleuterklas. Groep1. 


Afgelopen week kwam mijn dochter thuis, met twee halve groene heuveltjes. Wat zijn dat? "Dat?? Zie jij dat dan niet? Dat zijn toversteentjes. Die moet je vanavond onder je bed neerleggen, en dan wordt papa een prins en jij een prinses". Van wie heb jij dat gekregen? "Van iemand uit mijn klas". Hmm, apart. Zeer apart. Rare boon ook.
Bij thuiskomst snel Sophie een snoepje gegeven en met haar billen voor de tv geplant. Die rare groene halve heuveltjes verdwenen in de kliko bak. Sophie heeft het hele weekeinde in huis lopen zoeken, want ze was vergeten waar ze die toversteentjes nou had neergelegd. Intens verdrietig was ze toen het haar begon te dagen dat haar groene toversteentjes wel eens nooit meer boven water zouden komen.

Vanmiddag stond ik op het schoolplein te wachten om mijn kinderen weer mee te nemen naar huis. Dochter kwam als eerste naar buiten. Met een kunstwerk. Ze hadden het in de klas over de prinses op de erwt. En mijn dochter had dus een prinses getekend die op een hele kleurige stapel matrassen lag te slapen. En onderaan de tekening zat: een half groen heuveltje geplakt. Mijn dochter zal vanavond heerlijk slapen, haar kunstwerk heeft een ereplaats in huis gekregen.
Haar moeder?? Die zal vanavond net zo liggen te woelen als de prinses op de erwt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten